دستور ياسيادنا

امبارح فضلت اكتر من ساعتين اتفرج على الحاجه اللى اسمها  تاسيسية الدستور و اكتشفت ان دستور مصر هيتم الاتفاق عليه فى موعد اقصاه يوم القيامه العصر عشان كده انا بنصح ان كل حد يركز مع نفسه  ويعمله دستور بمعرفته وبعتذر عن المثل الفلاحى اللى هقوله , بس هو اول حاجه جت فى دماغى وانا بتفرج عليهم المثل بيقول قاله يابا : علمنى الهيافه  ___ قاله يبنى : تعالى فى الهايفه واتصدر *** ال عايزين يعملو دستور ال يتنيلو على عينهم الاول ويعرفو يعملو خيابة غلق المحلات الساعه 10 و...

المزيد... »

علف دواجن الفجر

الأثنين 05 نوفمبر 2012 الفجر من الاعلاف الممبزه بردو واحد صاحبى شغال منه ومبسوط بيه اوى سعر الفجر النهارده 3750 جنيه بادى 3720 جنيه نامى 3690 جنيه ناهى دا طبعا معلن المصنع كاش ( الاجل يزيد 100 جنيه )

المزيد... »

5

بورصة 5/11/2012

الأثنين 05 نوفمبر 2012 اسعار الفراخ ثابته زى ما هى ,, ليه  معرفش الكتكوت يلخبط خاص  واللهى فيه 80 قرش وفيه 150 قرش

المزيد... »

5

نجمى المفضل

هيثم سعودى  دا اخويا و فى نفس الوقت هو نجمى المفضل و نجم حياتى كلها بس للاسف  اخويا هيثم  مزيع فى التلفزيون و نجم و انا و اخويا اسلام عندنا شوية  مزارع  يعنى تقريبا يوميا  فيه تدخيل  ,, و فيه تطليع و دا طبعا بيخلينا طول النهار و الليل بنكلم مين المكتب  ... د / سيد زكريا دكاترة / د . الجوهرى - د . لبيب - د , عبد الجليل السماسره / ابو شادى - الصياد - عبد المغيث العربيات  / رومانى - جرجس - الشيخ سامى طبعا هيثم قاعد فى شغله فى القاهره ولما بييجى اجازات ...

المزيد... »

5

نصيحة اب ؟ .... اوعى تفرح !

تقريبا سنة 90 كان عندنا مزرعة فراخ ,, قلت ايامها لابويا : انا عايز اشغل المزرعه قالى : اوك وفعلا شغلتها ... دخلت , ربيت , اهتميت , بيعت كسااااااااااااااااابت جريت على ابويا طاير من الفرحه قالى : خير ______ قلتله : كسبت 30 الف جنيه وطبعا انا كان عندى ايامها حوالى 18 سنه واجدع واحد فى اصحابى بياخد مصروف 20 جنيه فى الشهر المهم , لقيت ابويا بيقولى : ما تفرحش _ ما افرحش ؟ ليه ؟ قالى : ما تفرحش عشان ما تزعلش ,, على اد ما هتكون فرحتك هيكون زعلك ,, وقرايبك فى الشرقيه جالهم السكر والضغط وازمات...

المزيد... »

علف البنى ادم

لما تلاقى طن علف البنى ادم ( الارز ) ب 1650 جنيه  وطن علف الفراخ داخل على 4000 جنيه يبقى انت اكيد فى مصر وعجبى

المزيد... »

حاجه تجنن

امبارح خير اللهم اجعله خير  اول لما بصحى من النوم بعمل لفه على اصحاب المكاتب والسماسره واصحاب القطعان اسال عن الاسعار قوم ايه ,, قوم لما صحيت عرفت ان سعر الكتكوت فيه لخبطه ايشى يقول 1.75  وايشى يقول 1.5 وكمان 1.25 اوك عادى مفيش مشكله لفيت لفه على المواقع والمدونات والفيسبوكات لقيت ان الكلام قريب من بعضه بعد العصر لقيت سيل من المكالمات من جميع الاتجاهات بيقولولى ان سعر الكتكوت كسر الجنيه وبقى ب 90 قرش واللى ما يشترى يتفرج زى المجنون بقيت اجرى على المواقع...

المزيد... »

5

بورصة 4/11/2012

الأحد 04 نوفمبر 2012 الفراخ البيضا 9.5 جنيه للكيلو             البيض 14.5 جنيه للكرتوته                   الكتكوت من 90 قرش ل 120 قرش

المزيد... »

5

ليه ؟

عندى استفسار صغير هو صحيح انا مش عارف ال ( لايك ) او ال (شير ) هيفيد المدونه فى ايه بس انا حاسس انو ممكن يفيدها و بيبان عندى عدد اللى بيدخلو المدونه  وهما بيكونى يوميا بالمئات رغم انها لسه جديده استفسارى بقى هو ليه مش بتعملو لايك او شير كتير :( يمكن يفيد فيا ريت لو ان حد بيستفاد من المدونه دى ايما استفاده يدينى لايك او شير لوجه الله وهنيالك يا فاعل الشير ومن قدم لايك بيداه التقاه وشير ولايك قليل يمنع بلاوى كتير وربنا يا رب يجعله فى ميزان حسناتكم :)

المزيد... »

5

تنبيه هام جدا

السبت 03 نوفمبر 2012 - 18:00:58 الحاضر يقول للغايب - الصاحى يقول للنايم - الواقف يقول للقاعد - الرايح يقول للجاى يعنى كله يقول لبعضه الكتكوت كسر الجنيه وبقى دلوقتى ب 90 قرش  واللى يقولك غير كده بيضحك عليك

المزيد... »


استضافة مجانية من موقع مدونات عبر ! | الموقع غير مسؤول عن محتويات المدونة، فقط صاحب المدونة يتحمل كامل المسؤولية عن مضامينها | التبليغ عن مخالفة- Report copyright abuse | سياسة الخصوصية |نسخة الموبايل